wtorek, 1 grudnia 2015

Półfrancuskie drożdżowe rogaliki z masłem orzechowym i powidłami

Nakupiłam w Lidlu masła orzechowego bo tam jest najlepsze i tak sobie myślałam co by z niego stworzyć ?
  Zrobiłam ciasto drożdżowe i pomyślałam, że może zamiast zwykłego masła do ciasta półfrancuskiego użyć właśnie orzechowego....
     nigdzie na necie nie znalazłam takiego przepisu więc zrobiłam :)
                   hmmmm.....i wyszły rewelacyjne :)
pachnące orzechami i wanilią a powidła śliwkowe orzeźwiły smak :)
                 najlepsze są jeszcze letnie :)



Składniki na 16 sztuk  dużych rogalików:

- 560g mąki pszennej typ 550 lub 650
-   70g cukru
-   15g świeżych drożdży
- 1 jajko + 1 żółtko (białko do posmarowania rogalików)
- 2,5 dużej łyżki jogurtu naturalnego
-   50g roztopionego masła
- 250ml letniego mleka
- kilka kropel olejku waniliowego

Dodatkowo:
- ok połowy słoika masła orzechowego (u mnie to z Lidla gładkie)
- pół słoika powideł śliwkowych, nie mam swoich więc użyłam tych z Herbapolu

Sposób wykonania:

Mąkę wsypujemy do miski, z drożdży, cukru i części mleka robimy rozczyn i wlewamy do mąki, odstawiamy na 10 minut do wyrośnięcia.
Dodajemy resztę składników, wyrabiamy przez 10minut aż ciasto będzie gładkie i nie będzie się kleiło do rąk.


Posypujemy delikatnie mąką, przykrywamy i odstawiamy na godzinę w ciepłe miejsce do wyrośnięcia.



Po tym czasie wyrabiamy chwilkę ciasto, dzielimy  na dwie części, wałkujemy ciasto na prostokąt na grubość jak widać na zdjęciu,


smarujemy masłem orzechowym, składamy ciasto "na trzy"


uklepujemy delikatnie i wałkujemy ponownie na prostokąt,
znów smarujemy cienko masłem i ponownie składamy na trzy, wałkujemy na prostokąt i ostatni raz smarujemy masłem orzechowym,


pamiętajmy że ma to być cienka warstwa masła, składamy na trzy i wałkujemy na prostokąt, kroimy ciasto na trójkąty,


nakładamy powidła i rolujemy rogaliki, pamiętajmy, że ciasto na rogaliki wałkujemy dość cienko bo urosną mocno podczas pieczenia,
uformowane rogaliki przykrywamy ściereczką i odstawiamy na 20minut,
z druga porcją ciasta postępujemy tak samo.
Piekarnik rozgrzewamy do190 stopni, przed włożeniem rogaliki smarujemy rozmąconym białkiem,



pieczemy ok 15 minut.
Studzimy na kratce,
Smacznego :)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz