środa, 2 grudnia 2015

Kwiatek drożdżowy z masłem orzechowym

Ciąg dalszy wariactwa z masłem orzechowym :)
            rogaliki się sprawdziły więc postanowiłam, że wymyślę coś jeszcze.....
Trochę trudne to zaplatanie ale obejrzałam kilka razy filmik i się udało :)



Składniki na 2 kwiatki:
- 560g mąki pszennej typ 550 lub 650
-   70g cukru
-   15g świeżych drożdży
- 1 jajko + 1 żółtko (białko do posmarowania rogalików)
- 2,5 dużej łyżki jogurtu naturalnego
-   50g roztopionego masła
- 250ml letniego mleka
- kilka kropel olejku waniliowego
- 3-4 łyżki masła orzechowego z kawałkami orzeszków (najlepsze jest to z Lidla)
- 3-4 łyżki powideł śliwkowych (u mnie z Herbapolu)


Sposób wykonania :
Mąkę wsypujemy do miski, z drożdży, cukru i części mleka robimy rozczyn i wlewamy do mąki, odstawiamy na 10 minut do wyrośnięcia.
Dodajemy resztę składników, wyrabiamy przez 10 minut aż ciasto będzie gładkie i nie będzie się kleiło do rąk.
Posypujemy delikatnie mąką, przykrywamy i odstawiamy na godzinę w ciepłe miejsce do wyrośnięcia.
Po tym czasie ciasto dzielimy na 4 równe części, po dwie na kwiatek, z każdej robimy kulę, wałkujemy na okrąg ok 38cm,


dość cienko, pierwszą warstwę smarujemy masłem orzechowym


a na to powidłami,


nakładamy drugi okrąg, delikatnie doklepujemy



i teraz trochę zabawy :) na środku koła dobrze jest przyłożyć/odcisnąć np. szklankę aby zaznaczyć środek, dzielimy jak na poniższym zdjęciu na 16 części, bierzemy pierwszy pasek i zakręcamy do "na zewnątrz" potem drugi obok zakręcamy również "na zewnątrz"



wygląda to jakbyśmy zakręcali je w przeciwnym do siebie kierunku, końcówki pasków sklejamy ze sobą,
tak postępujemy z każdą "dwójką" pasków, myślę, że w miarę dobrze to opisałam :)
też robiłam to pierwszy raz :)


zapleciony kwiatek przykrywamy ściereczką i odstawiamy na 20 minut,
smarujemy białkiem przed pieczeniem żeby ładnie się świeciło,


nagrzewamy piekarnik na 190 stopni i pieczemy 15-18 minut aż nabierze koloru jak poniżej na zdjęciu :)
z drugim kwiatkiem robimy to samo.
Studzimy na kratce i Smacznego :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz