piątek, 4 grudnia 2015

Chatka Baba Jagi

   Pewnie wszyscy pamiętają to ciasto z dawnych a nawet bardzo dawnych lat,
                  ja ostatni raz robiłam je ponad 30 lat temu :)
                               na zajęciach praktycznych w podstawówce :)
parę dni temu zobaczyłam je gdzieś w gazecie i pomyślałam, że zrobię...
 przypomnę sobie ten smak :)
          i powiem, że było warto...
 trochę męczarni ze składaniem ale na drugi dzień jak wszystko się pięknie schłodziło....
   mniammmm.....ten smak....przeniosłam się w czasie .....




Składniki  MUSZĄ BYĆ W TEMPERATURZE POKOJOWEJ !!!!

-  0.5kg sera białego może być taki z wiaderka ale żeby był prawdziwy :)
- 160g cukru pudru (szklanka)
- 1,5 dużej łyżki kakao
- 36 sztuk herbatników, najlepiej petitki
- 200g masła (min 82%)
- kilka kropel olejku waniliowego

Polewa:
- 50g masła
- pół szklanki cukru
- 1 duża łyżka kakao
- 4-5 łyżek wody


Sposób wykonania:

Masło ucieramy z cukrem na białą masę,

 
dodajemy ser i łączymy składniki,
dzielimy masę na dwie części, do jednej dodajemy kakao a do drugiej olejek waniliowy
herbatniki układamy na filii aluminiowej 3 x 6


na to wykładamy masę kakaową zostawiając 3-4 łyżki


na to układamy następną warstwę herbatników


na to nakładamy masę białą a na jej środku dajemy pasek ciemnej masy



i teraz najtrudniejsze :) łapiemy pod folią po obu stronach i składamy "do siebie" boki ciasta, powoli i delikatnie żeby nie połamać ciastek, nie zawsze się uda, mi tez nie wyszło tym  razem najlepiej bo ciastka się połamały ale potem ja w lodówce twardnieje to można formować jeszcze i poprawiać ;)


ciasto wstawiamy do lodówki i robimy polewę,
Wszystkie składniki na polewę dajemy do garnka, doprowadzamy do wrzenia i na malutkim ogniu trzymamy ok 5 minut cały czas mieszając, jeśli jest za gęsta dodajemy 1-2 łyzki wody, studzimy.
Po 2-3 godzinach możemy polać ciasto polewą i wstawić do lodówki najlepiej na kilka godzin lub całą noc :)
Smacznego :)








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz