piątek, 13 listopada 2015

Bułki paprykowo serowe

Były zielone to czas na czerwone :)
          tak sobie wymyśliłam przepis na te bułeczki i nie ukrywam, że to strzał w dziesiątkę :)
W całym domu pachnie papryką i drożdżami ....
bułeczki są mięciutkie i pachnące, dzięki zawartości sera i papryki  można je wcinać bez niczego, na sucho :)
  Co do kształtu to mi wyszło 7 dość sporych bułek i 12 małych i nie formowałam ich jakoś specjalnie, jak wyszły tak wyszły i w tym też jest ich urok :)



Składniki:

Ciasto :
- 400g mąki pszennej typ 750
- 200g mąki pszennej razowej typ 1850
- 200ml letniego mleka
- 200ml letniej wody
-   20ml oliwy z oliwek
- 10g soli
-   6g cukru
- 24g świeżych drożdży


do części paprykowej:
- 3 sztuki papryki - po oczyszczeniu 500g, po upieczeniu i obraniu 400g
- 2 duże ząbki czosnku
- pół łyżeczki chili
- pół łyżeczki papryki w proszku
-     5g soli
- 240g mąki typ 750

Paprykę czyścimy i myjemy, układamy na blaszce na papierze do pieczenia, jeden ząbek czosnku bez obierania, pieczemy 20minut na 200 stopni, wyjmujemy, przykrywamy ściereczką do wystygnięcia, zdejmujemy skórkę, czosnek obieramy i blendujemy razem z papryką.
Masę paprykową przekładamy do garnka, wyciskamy surowy ząbek czosnku, doprawiamy i chwilę gotujemy, studzimy.

do części serowej:
- 200g serów startych na grubej tarce
u mnie radamer, feta, gouda i mozzarella

Mąki mieszamy w misce, robimy rozczyn mieszając drożdże z cukrem i częścią mleka, czekamy 10 minut aż wyrośnie,


wyrośnięty rozczyn i resztę składników mieszamy z mąkami przez 10 minut robotem lub 15 minut ręcznie,
Ciasto po wyrobieniu waży ok 1kg, dzielimy je na 400g i 600g, do większej części dodajemy sery i wyrabiamy do połączenia składników, do mniejszej części dodajemy schłodzoną masę paprykową i 240g mąki, wyrabiamy, ciasto jest dość luźne i klejące.
Smarujemy miski olejem i przekładamy tam ciasta, przykrywamy i odstawiamy na 1.5h do wyrośnięcia.



Po tym czasie dzielimy obie porcje na połówki bo ciasta będzie dość sporo i u mnie na desce nie dałam rady zrobić rolad za jednym razem, chwilę każdą część wyrabiamy.



Podsypujemy deskę mąką i wałkujemy na prostokąt ciasto paprykowe, wałkujemy ciasto serowe i kładziemy na ciasto paprykowe,
zwijamy do środka, można zwinąć jak roladę ale ja chciałam żeby wzorki w środku bułek były nieregularne :)




kroimy "roladę" na kawałki, od nas zależy jakie będą szerokie, u mnie były różne :)
przykrywamy ściereczką na 20 minut




Piekarnik rozgrzewamy do 190 stopni i pieczemy bułeczki przez 15 minut.
Powtarzamy czynności z drugą porcją ciasta.
Wyciągamy na kratkę do ostudzenia chociaż ciepłe smakują rewelacyjnie :)
Smacznego :)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz