niedziela, 15 listopada 2015

Ciasto marchewkowe z ananasem

Prosty, łatwy i szybki przepis na smaczne ciasto marchewkowe.
         Robiłam już różne jego wersje ale to mi smakuje najlepiej.
Można zrobić do niego masę z serka czy bitej śmietany ale to z pewnością podniesie jego kaloryczność :)



Składniki:

- 350g marchewki startej na średnich oczkach
- 200g brązowego cukru, warto dać ciemny bo dodaje karmelowego smaku :)
-   40g mąki kokosowej (ewentualnie wiórki kokosowe)
- 300g mąki pszennej u mnie typ 550 ale robiłam też na ciemniejszych mąkach i też wychodzi
- 2 małe łyżeczki cynamonu
- 1 mała łyżeczka proszku do pieczenia i sody oczyszczonej
- 130 ml oleju u mnie rzepakowy
- 3 jajka
- 200 g ananasa w puszce (odsączony)
- kilka kropel olejku waniliowego


Do jednej miski przesiewamy mąkę, dodajemy proszek do pieczenia, sodę i cynamon, mieszamy.
Do drugiej miski kroimy na kawałki ananasa, ścieramy marchew.
Jajka ucieramy na białą masę dodając powoli cukier, ucieramy na najwyższych obrotach, bardzo powoli wlewając olej,


Teraz już łyżką mieszamy delikatnie masą jajeczną z mąką, dodajemy marchewkę z ananasem i delikatnie wymieszamy do polączenia składników.
Wylewamy na blaszkę ok 35cm x 25cm,


wkładamy do nagrzanego piekarnika na 150 stopni i pieczemy 50-60  minut (do suchego patyczka)
Wyciągamy i studzimy.
Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz