niedziela, 12 listopada 2017

Tarta z jagodami i figami

 Dziś moje imieniny dlatego wymyśliłam sobie ciasto dla siebie :)
   Mój projekt więc smak poznałam dopiero po upieczeniu i wystudzeniu...
Kruche, delikatnie słodkie ciasto...nadzienie z serka mascarpone z dużą ilością pysznych jagód i świeżymi figami....co tu dużo mówić...pyszne :)



Składniki na foremkę 26cm


Ciasto:
- 200g mąki krupczatki
- 80g masła
- 50g cukru pudru
- 2 duże łyżki śmietanki 30%
- 1 żółtko
- kilka kropel olejku waniliowego

Masa serowa:
- 250g serka mascarpone
- 4 duże łyżki cukru pudru
- 80ml śmietanki 30%
- 1 całe jajko
- kilka kropel olejku waniliowego
- 2 duże łyżki budyniu waniliowego

Dodatkowo:
- 300g mrożonych lub świeżych jagód
- 1 duża świeża figa

Sposób wykonania:

 Składniki na ciasto zagniatamy, owijamy w folię spożywczą i wkładamy na pół godziny do lodówki.
Po tym czasie wałujemy, najlepiej miedzy foliami



 wykładamy do formy wcześniej wysmarowanej masłem i posypanej bułka tarta lub mąką,



wyrównujemy brzegi, nakłuwamy widelcem spód i pieczemy w nagrzanym piekarniku na 180 stopni przez 15 minut, studzimy.



Składniki na masę serową mieszamy do połączenia składników.



Wylewamy na wystudzony sód, wykładamy jagody i figi, wstawiamy do nagrzanego piekarnika na 180 stopni i pieczemy 30 minut, ostatnie 10 minut pieczemy tylko na górnej grzałce, wyciągamy i studzimy.
Smacznego :)





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz