niedziela, 8 kwietnia 2018

Waniliowa babka z polewą czekoladową

  Nie ma jeszcze żadnych owoców sezonowych a jabłeczniki już mi się trochę przejadły.
Dawno nie piekłam ciast ucieranych więc czemu nie tym razem.... to klasyczna babka z przepisu mojej Mamy ale nie byłabym sobą gdybym czegoś nie zmodyfikowała :)
 Babka dzięki śmietanie jest bardzo wilgotna, delikatny smak wanilii i masła przypomina mi dzieciństwo...wszystko przełamane gorzką polewą z czekolady.
   Przepis łatwy i szybki a przede wszystkim tani :)




Składniki na blaszkę 26cm (nie mam typowej formy do babek)
wszystko powinno mieć temperaturę pokojową

- 100g miękkiego masła
- 175g śmietany 18%
- 270g mąki pszennej
-   20 g mąki ziemniaczanej
- budyń waniliowy (40g)
- 4 duże jajka
- laska wanilii (może być olejek waniliowy)
- 2 małe łyżeczki proszku do pieczenia

Polewa czekoladowa:
- 100ml śmietanki 30%
-   50g gorzkiej czekolady


Sposób wykonania:
Piekarnik nagrzewamy do 160 stopni.
Foremkę wykładamy papierem do pieczenia albo smarujemy masłem i posypujemy mąką.
Masło ucieramy z cukrem na białą masę, dodajemy po jednym jajku i nadal ucieramy ale tylko do połączenia składników żeby nie za długo, stopniowo dodajemy mąki połączone z budyniem i proszkiem do pieczenia, krótko mieszamy, dodajemy wanilię i śmietanę, mieszamy łyżką.



Wykładamy ciasto do foremki i wstawiamy do nagrzanego piekarnika na 50 minut (do suchego patyczka).



Śmietankę podgrzewamy, dodajemy czekoladę, mieszamy i odstawiamy.
Po upieczeniu wyciągamy ciasto z piekarnika i polewamy polewą czekoladową, ja polewam gdy ciasto jest jeszcze ciepłe.



Smacznego :)




1 komentarz: