poniedziałek, 14 sierpnia 2017

Bezglutenowe, czekoladowe ciasto z cukinii

Przepis dostałam od koleżanki i nic w tym dziwnego gdyby nie fakt, iż na sam dźwięk ...ciasto z cukinii miałam dreszcze...dopóki nie spróbowałam...
     REWELACJA ...
   ...inaczej nie da się tego opisać, wilgotne w środku, chrupiąca skórka, delikatnie słodkie ale i przyjemnie gorzkawe od ciemnej czekolady...idealne do kawy, do wszystkiego :)
   a przede wszystkim ZDROWE !!!!




Składniki u mnie na blaszkę 35x25
                   (można użyć mniejszej to ciasto wyjdzie wyższe ale takie jest w sam raz)

-300g mąki ryżowej (kupiłam w Lidlu)
-3/4 szklanki cukru trzcinowego
-1/2 szklanki oleju kokosowego
-1/2 szklanki jogurtu naturalnego
-100g masła
-100g gorzkiej czekolady
-2 pełne szklanki startej cukinii
-pół łyżeczki proszku do pieczenia
-1 mała łyżeczka sody oczyszczonej
-2 jajka
-60g kakao
-kilka kropel olejku waniliowego

Sposób wykonania
Cukinię myjemy, wykrawamy środek z pestkami i ścieramy na tarce z grubymi oczkami, odstawiamy. Jeśli podejdzie woda to ją wylewamy.


Blaszkę wykładamy papierem do pieczenia, piekarnik włączamy na 160 stopni.
Czekoladę siekamy na małe kawałki.


Mąkę, kakao, sodę, proszek do pieczenia mieszamy w misce.


Masło ucieramy z cukrem, dodajemy jajka, ucieramy na kremową masę.


Na przemian dodajemy jogurt, olej kokosowy, wymieszaną mąkę, delikatnie mieszamy łyżką tylko do połączenia składników, dodajemy cukinię i czekoladę, wymieszamy powoli.



Wylewamy na blaszkę i wstawiamy do nagrzanego piekarnika.


 Pieczemy 50-60 minut zależy od wielkości blaszki, ja piekłam 50 minut.
Smacznego :)



1 komentarz:

  1. Upiekłam i ciasto jest bardzo smaczne mimo, że nie jestem miłośnikiem ciast kakaowych i czekoladowych. Przepraszam Cię Rene, do ciasta dodałem wiśnie z soku, więc odrobinkę przepis zmodyfikowałem :-)

    OdpowiedzUsuń