środa, 16 grudnia 2015

Chlebek Turecki

Już od dawna mnie kusił :)
     taki ciemny i apetyczny ale nie miałam melasy ....
już kupiłam i jako pierwszy upiekłam dwa bocheneczki tego pysznego chlebka :)
  zapach jak na piekarni ....słodki, drożdżowy...taki bardzo specyficzny...to trzeba spróbować !!!
przy czym chlebek bardzo prosty i mało czasochłonny, polecam



Składniki:
- 500g maki pszennej typ 650-750
-   40g masła
- 2 duże łyżki cukru trzcinowego
-   5g soli (1 mała łyżeczka)
- 25g świeżych drożdży
- 4 łyżki kawy zbożowej (ja nie miałam więc dałam dwie duże łyżki kawy rozpuszczalnej)
- 250ml mleka
- 100ml melasy
- 100g rodzynek
- 1 jajko

Dodatkowo : jajko do posmarowania chlebków

Wykonanie :

z drożdży, cukru i części letniego mleka robimy rozczyn i odstawiamy na 10 minut do wyrośnięcia


Mleko, melasę i masło podgrzewamy żeby się rozpuściło i połączyło ale nie zagotowało, ma być lekko ciepłe,
mieszamy wszystkie składniki na jednolitą masę ok 10 minut, ciasto będzie lekko klejące,


posypujemy delikatnie mąką, przykrywamy ściereczką i odstawiamy na godzinę do wyrośnięcia.


Po tym czasie krótko wyrabiamy ciasto, dzielimy na dwie części i układamy uformowane chlebki na blaszce wyłożonej podwójnym papierem do pieczenia,


przykrywamy o odstawiamy na 30 minut aż podrosną trochę,


Nagrzewamy piekarnik do 190 stopni, chlebki smarujemy rozmąconym jajkiem i wstawiamy do piekarnika na 25 -30 minut.
Wyciągamy i studzimy na kratce :)


Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz