sobota, 28 sierpnia 2021

Serowa tarta z borówkami i malinami.

   Sezon na malinki i borówki trzeba jakoś uczcić, pomyślałam i wymyśliłam...szybka i prosta tarta:)

Idealna do kawy na weekend, smakiem zaskoczy nawet najbardziej wymagających gości.

 Delikatnie cytrynowe ciasto kruche, aksamitny ser z dodatkiem kwaskowatych malin i borówek...

    a wszystko polane gorącym sosem z borówek. 

Coś pysznego :) 



Składniki na formę 24cm:

Ciasto

-300g mąki pszennej (u mnie typ 550)

-200g masła

-100g cukru pudru

-jedno żółtko

-starta skórka z jednej cytryny

-2 łyżki śmietanki 30%


Masa serowa

-400g sera białego (u mnie "z Wielunia"

-3 jajka

-budyń waniliowy bez cukru (35g)

-100g cukru pudru

-200g borówek

-100g malin


Sposób wykonania:

Składniki na ciasto ugniatamy, wkładamy do woreczka i odstawiamy do lodówki na godzinkę.

Po tym czasie nagrzewamy piekarnik na 180 stopni, formę na tartę smarujemy masłem i posypujemy bułką tartą, ciasto wałkujemy na placek grubości ok pół centymetra, wykładamy na formę 




i wkładamy do piekarnika, pieczemy ok 15 minut, wyjmujemy i studzimy.

Jajka ucieramy z cukrem pudrem, dodajemy ser, śmietankę, budyń i mieszamy do połączenia składników, dodajemy owoce i delikatnie mieszamy. 




Całość wylewamy na upieczony i wystudzony spód, wkładamy do nagrzanego na 150 stopni piekarnika i pieczemy 30 minut, zmniejszamy temperaturę do 130 i pieczemy jeszcze godzinę. Po tym czasie wyłączamy piekarnik ale nie wyciągamy jeszcze tarty. Po ok poł godziny można otworzyć drzwiczki piekarnika i poczekać aż ciasto ostygnie.





Smacznego :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz